وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

این وبلاگ برای مشکلات روز مره شما و نیازتان به وکیل طراحی شده است

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دلایل و شرایط طلاق به درخواست زوجه

اثبات یکی از شرایط مندرج در سند ازدواج. 
می توانید سند ازدواج خود را بخوانید، 12 شرط در چاپ گنجانده شده است. سپس با یک وکیل مجرب مشورت کنید تا مشخص شود کدام یک برای درخواست طلاق مناسب است.

ثبوت عسر و حرج زن طبق ماده 1130 قانون مدنی یکی دیگر از دلایل طلاق است. عسر و حرج یعنی به وجود آمدن شرایطی که زندگی را برای زوجه سخت و تحمل آن را سخت می کند.

دلایل اصلی و مهمترین مسائلی که زن بر اساس آن می تواند طلاق بگیرد به شرح زیر است:

اعتیاد مضر شوهر حداقل تا 6 ماه نفقه نمی دهد. بیماری شدید شوهر. بیماری های مقاربتی. عدم) عدم تامین مسکن برای مدت نامتعارف اثبات خیانت همسر در دادگاه با شرایط تنفر شدید از زوجه همراه با مهریه کامل.

مدت طلاق توسط زوجه

طلاق طبق قانون طلاق و آیین دادرسی مدنی پرونده ای است که با اعتراض هر یک از زوجین در سه دادگاه انجام می شود. دادگاه بدوی، دادگاه تجدیدنظر استان مربوط، دیوان عالی کشور. با فرض اینکه پرونده در هر سه دادگاه طی شود، حدود یک سال طول می کشد. مگر اینکه یکی از طرفین مخالفت کند.

مقاله مرتبط: طلاق به درخواست زن

شرایط طلاق به درخواست زوجه باکره

در طلاق اینطور نیست، برخلاف ازدواج با زن باکره که نیاز به اجازه پدر یا جد پدری دارد. و پدر شرعاً به تقاضای زوجه باکره راضی به شروط طلاق نیست. با این حال، عرف و شرایط خانوادگی ممکن است قضاوت دیگری داشته باشد. مهریه زن باکره در زمان طلاق نصف می شود. حکم طلاق از دادگاه وجود دارد. طلاق یک طرفه به درخواست زوجه باکره با توجه به اینکه زندگی مشترک شروع نشده است به ویژه در مواردی که زوجه به حق حبس استناد می کند. توجه کمی سخت است، حتما با وکیل خانواده گروه وکلای پارسایی در این زمینه مشورت کنید، موضوع بسیار تخصصی است. در برخی موارد مانند طلاق در اغلب موارد لازم است ابتدا اقدامات دیگری مانند مطالبه معوقه یا الزام به تامین مسکن مناسب برای زوجه، مطالبه مهریه و ... انجام شود.

دادخواست طلاق از طرف زوجه و مهریه

سوال این است که اگر زن متقاضی طلاق باشد تکلیف مهریه چه می شود؟ این سوال به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است، اما خلاصه اینکه اگر زوجه بتواند یکی از شرایط سند ازدواج را ثابت کند، وکیل زوج طلاق گرفته و قبول می شود و تشخیص اینکه چه میزان مهریه را از طرف او می پذیرد، بر عهده اوست. شوهر. تعیین و اگر بتواند دادگاه را به اجبار زوج به طلاق عسر و حرج ترغیب کند، میزان مهریه ای که پرداخت می شود بستگی به نظر قاضی و خود زوجه دارد.

طلاق به درخواست زوجه و حضانت فرزندان

قانون طلاق یک حکم قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده است. طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده در طلاق در صورتی که قبلاً تکلیف حضانت فرزندان مشخص نشده باشد علاوه بر صیغه طلاق باید اظهار نظر قضایی شود. طبق قانون، حضانت فرزندان تا سن 7 سالگی با مادر است و پس از آن با پدر است. 9 سال برای دختران و 15 سال برای پسران. پس از سنین مذکور دیگر حضانت مشمول قانون نمی باشد. و انتخاب با بچه هاست. اما در اعطای حضانت، قاضی باید مصلحت فرزندان را در نظر بگیرد، یعنی فرقی نمی کند فرزند چند سال دارد و طبق قانون حضانت کیست، مهم این است که قاضی تصمیم بگیرد که کدام پدر و مادر برای کودک بهترین است.

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

در نظام قضایی قبلی تصادفات به سه قسمت جنحه، جنحه و کیفری تقسیم می شد و بر اساس نتایج تصادفات به یکی از دادگاه های صالحه ارجاع می شد. طبیعی است که حوادث خسارات وارده در دادگاه های جنحه و حوادث منجر به ضرب و شتم و فوت نیز بسته به نتیجه به دادگاه های جنحه یا کیفری ارجاع می شد.
دادگاه علاوه بر محکومیت عامل این حادثه به جزای نقدی به دلیل تخلف، به جبران خسارت مادی وارده نیز دستور داد. خسارات مادی و جرایم مالی ناشی از حوادث اغلب توسط بیمه پرداخت می شد. زیرا قانونگذار با اجرای بیمه شخص ثالث قصد داشته است که درگیری کیفری رانندگان را به عهده خود قرار دهد که ربطی به بیمه نداشت.
بنابراین نباید تصور کرد که جبران خسارت ناشی از تصادف در حوزه مسئولیت مدنی راننده است. زیرا دامنه قانون مسئولیت مدنی بسیار وسیعتر از خسارت ناشی از حادثه است. زیرا مسئولیت مدنی حتی در مواردی که مرتکب جرمی مرتکب نشده باشد معتبر است. در محاکم اسلامی فعلی، قوانین ناظر بر تصادفات - قانون دیه - و مواد اختصاصی قانون مجازات اسلامی (ماده 149 به بعد) در موضوع (جرایم ناشی از تخلفات رانندگی) قرار دارد. زیرا در قوانین موجود قتل و ضرب و شتم یا عمدی - یا شبه عمدی یا خطای محض (قانون دیه) است و حوادث همانطور که از نامش پیداست از اموری است که غیرعمد و مشمول قوانین قصاص است. نمی چرخد.
شارع در تعریف (دیه) می گوید (دیه مالی است که به مجنی علیه یا ولی یا اولیای دم به دلیل جنایتی که نسبت به خود یا یکی از اعضا انجام می شود) داده می شود.
مقایسه قوانین قدیم و جدید نشان می دهد که در نظام قضایی گذشته، حمایت جامعه بیش از حفظ منافع افراد ذی ربط بوده و جنبه عمومی مجازات مجرمان بر جنبه خصوصی ترجیح داده شده است. . اگر اخیراً مفاد اختصاصی جرایم رانندگی وضع نمی شد، عاملان حادثه مجازات عمومی نداشتند، زیرا با پرداخت دیه و کسب رضایت نمی توانستند مجازات تبعی را تحمل کنند. فرض نکنید که مدیر حادثه با پرداخت دیه از پرداخت سایر خسارات و خسارات معاف است، بلکه باید توجه داشت که دیه بر اساس مسئولیت مدنی صرفاً خسارات وارده به روح یا اعضاء و خسارات وارده به اشیا و وسایل نقلیه در تصادف است. سیستم. مسئول علت حادثه است.
بررسی کیفری یا مدنی بودن دیه و دوگانگی پیامدهای عملی آن در نظام اجتماعی (به ویژه در رابطه با اقلیت های دینی) یا افزایش آن در ماه های حرام و اینکه چگونه دیه مانند میراث و حق بر پدر و مادر است. موضوعی حقوقی است که باید با در نظر گرفتن اوضاع عمومی دنیا و نیز در نظر گرفتن مسائل فقهی شیعه با تحلیل های صریح و غیر قابل تفسیر توسط کارشناسان حقوقی به آن پرداخته شود. منطقی و پسندیده است که گفته شود برای تفسیر رای موانعی وجود داشته باشد. زیرا دیده می شد که حتی در محاکم عالی نیز گاهی تعابیری ارائه می شد که قابل قبول نبود. (مانند رأی شماره 666 / 3-11 / 10/65 شعبه سوم دیوان عالی کشور اگرچه «با تصویب و اجرای قانون مجازات اسلامی و قانون حدود و قصاص قانون مسئولیت مدنی تا حدی که با این قوانین مغایرت داشته باشد منسوخ تلقی می شود «و مطالبه خسارت مادی شرعا جایز نیست».
کارشناسی تصادفات جنبه فنی و علمی دارد و کارشناس موظف است با بررسی حادثه و چگونگی وقوع آن به علت یا علل آن دسترسی پیدا کند سپس اقدامات رانندگان حادثه ساز با (سیستم های دولتی) از جمله آیین نامه ها و آیین نامه اجرایی مربوط به همان وظایف و عاملی که موجب تخلف نظام شده است با ذکر سند قانونی آن معرفی شود.
وقتی قانونگذار می گوید ( تقصیر شامل بی احتیاطی، سهل انگاری، عدم صلاحیت، بی توجهی به سیستم های دولتی است) کارشناس به راحتی می تواند رفتار رانندگان و عوامل مؤثر در تصادفات را با مصادیق قانونی تطبیق دهد. . کارشناس با فرد برخورد نمی کند، بلکه علت را در رفتار طرفین جستجو می کند که راننده ای که خود را راننده وسیله نقلیه تصادفی معرفی می کند، ممکن است در زمان حادثه راننده نبوده یا کارگر و کارمندی که مدیر خاکبرداری خیابان است، مزدور شرکت و پیمانکار ویژه است و اگر القاعده فردی را کارشناس معرفی کند، گاهی اشتباه می کند.
این توضیحات می تواند دلیل کافی باشد تا خوانندگان محترم متوجه شوند که جبران خسارات مالی و حوادث همیشه بر اساس مسئولیت مدنی افراد نیست. زیرا اکثر تصادفات به دلیل عدم رعایت سیستم های دولتی رخ می دهد که به نوبه خود مسئولیت کیفری ایجاد می کند. اما از نظر کارشناسی این پرداخت ها بر اساس هر نوع مسئولیت ربطی به اقدام کارشناسی ندارد. چون کارشناس حکم نمی دهد بلکه اظهار نظر می کند تا قاضی دادگاه حکم صادر کند. خوشبختانه به دلیل تخصص و تخصص اکثر کارشناسان، اکثر دادگاه ها بر اساس نظر کارشناسان حکم می کنند، مگر اینکه یکی از خواهان ها به نظر کارشناس اعتراض داشته باشد که در این صورت نظر کارشناس ملاک است.
● تبعیت مرتکب از پرونده های حقوقی از وظایف محاکم محترم می باشد.
اخیراً دیده شده است که کارشناسان محترم حقوقی یا برخی از وکلای محترم قوه قضائیه که وکالت متهم را پذیرفته اند نیز در خصوص برخی مواد و قوانین جاری در حوزه کارشناسی اظهار نظر می کنند. در حالی که چنین بیانی نه در صلاحیت فقهای محترم است و نه در صلاحیت قضات محترم.
این گونه دفاع ها و تفاسیر مبتنی بر قوانین و مقررات مورد بحث، نه تنها باعث طولانی شدن روند رسیدگی می شود، بلکه ذهن های ساده و ناآگاه را دچار سردرگمی می کند. (تصادف) عین تصادف شمرده نمی شود و کلمه تصادم که در برخی از متون حقوقی آمده، معنایی غیر از معنای کلمه (حادثه) دارد که در برخی مواد نیز به آن اشاره شده است. می نویسند (برخورد) یعنی برخورد دو وسیله نقلیه که در جهت مخالف حرکت می کنند و اگر این برخورد به دلیل توقف یکی از این دو وسیله باشد آن را مصداق (تصادف) نمی دانند.
آنها استناد می کنند که در ماده (336 ق.م.-1) کلمه تصادم به کار رفته است و این ماده قانونی فقط برای مواردی است که دو وسیله نقلیه در حال حرکت هستند (سوار) برای مواجهه با برخورد، زیرا کلمه برخورد از فصل تعامل غالباً می رساند. کار دو طرفه آنها معتقدند که اگر فعل از یکی صادر شود و دیگری به صورت مفعول متوقف شود (مثلاً) مشمول این ماده نمی شود.
تحقیقات مستند و اصولی اما این نظریه را رد می کند. زیرا در فرهنگ های عربی، به ویژه در المنجد، کلمه (تصادم) از مصدر (صدام) گرفته شده است که به معنای با او برخورد کرد، (صدام) (استادم) به معنای ضربه. در حالی که (حادثه) از مصدر (صَدَفَ، صَدفاً) گرفته شده است، یعنی رانهایش به هم چسبیده است، (سادف) به او ضربه زد (به طور تصادفی) برخورد کردند - روبرو شدند، هر دو مصدر فعل و انفعال داشته است. از طرفی طبق توضیح مرحوم دهخدا در لغت نامه، حادث به معنای تقابل و تقابل بدون قصد است. در ذیل این کلمه معانی دیگری مانند (بازخورد) (برخورد-برخورد-مقابله) نیز ذکر شده و در نهایت توضیح داده شده است. به معنای تصادفی است که در عرف امروزی در اثر واژگونی یا برخورد وسایل نقلیه سریع السیر، مرگ یا جراحت ایجاد می شود. جمع تصادف حوادث است. بنابراین وقتی عرف جامعه و فرهیختگان مسلط به مسائل لغوی (تصادف) برخورد وسایل نقلیه را تشخیص می دهند، ورود به بحث های انحرافی برای طلاب مربوطه شبهه ایجاد می کند.
در لغت نامه دهخدا (برخورد) نیز به معنای (درهم شکستن - له کردن - با هم له کردن - انباشته کردن - له کردن) نیز آمده است. این توضیح به این معنا بود که در برخورد با حوادث و انجام کارشناسی، برخورد نیز مورد توجه قرار می گیرد و صرفاً به بررسی دو وسیله رودررو نمی شود.
برای اینکه بتوانید از قوانین و حکم موتور سیکلت های بدون گواهینامه اطلاعات بیشتری به دست آورید کلیک کنید.

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

نکات مهم حقوقی هنگام پر کردن چک

نکات حقوقی مهم هنگام پرکردن چک از دیگر مواردی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

چک فرمی با تاریخ است که برای پرداخت در آینده یا اکنون با مبلغی که روی آن نوشته شده است استفاده می شود. با چک، حمل پول آسان است و به راحتی می توانید پول را به حساب دیگران واریز یا برداشت کنید. اما امروزه استفاده از چک تغییر کرده و معمولاً برای پرداخت وجوه بلندمدت استفاده می شود.

در حال حاضر تعداد زیادی دعاوی مربوط به چک های برگشتی و بی محل وجود دارد. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله نکات حقوقی مهم را در هنگام پرکردن چک مرور کنیم.

نکات مهم حقوقی هنگام پر کردن چک

هنگام نوشتن و تنظیم چک باید به نکاتی توجه داشت. این نکات عبارتند از:

یکی از نکات حقوقی مهم در پر کردن چک این است که تاریخ و مبلغ چک خود را به دو صورت اعداد و حروف درج کنید. پس از نوشتن مبلغ و تاریخ چک، یک لیوان روی آن بچسبانید. امکان تغییر این وجود ندارد. زیرا با جدا شدن چسب، کاغذ نیز پاره می شود. هنگام نوشتن چک از خودکار شخصی خود استفاده کنید. ننویسید حتی اگر شخصی در حین نوشتن به شما خودکار بدهد. زیرا با آن می توانید به راحتی متن را در زمان دیگری تغییر دهید. تمام اطلاعات چک را خودتان وارد کنید. هرگز برای پر کردن چک از کسی کمک نخواهید. چون دستخط دیگران وارد آن می شود. اگر چک شما خط خورده بود حتما مبلغ را قید کنید و اگر خط خورده نیست حتما بدون خط و خش وارد کنید و این هم یکی دیگر از نکات حقوقی مهم در پرکردن چک است. برای پرداخت هزینه قرارداد، حتما جزئیات را به طور کامل در قرارداد خود لحاظ کنید. مانند مبلغ چک، شماره و تاریخ آن. یکی دیگر از نکات حقوقی مهم در پر کردن چک این است که هرگز چک را برای اصلاح یا تعویض به صادرکننده ندهید. زیرا آن شخص می تواند ادعا کند که مبلغ چک را به شما داده و چک را از شما گرفته است. چک هایی هستند که نیاز به دو مهر یا امضا دارند. گاهی صادرکننده چک فقط یک امضا را امضا می کند تا دارنده چک نتواند چک خود را دریافت کند. در این موارد نیاز به دعوای طولانی مدت خواهد بود.

بنابراین توصیه می شود از صادرکننده چک بخواهید روی چک قید کند که چک امضایی است و نیازی به دو امضا و مهر ندارد و این یکی دیگر از نکات مهم حقوقی در پرکردن چک است.

شما باید چک خود را به نام شخص صادر کنید و از پرداخت آن به نام حامل خودداری کنید. بنابراین به نفع دارنده آن است که این شرط را وضع نکند. هرگز چک خود را سفید امضا نکنید. این یکی از نکات حقوقی مهم در پر کردن چک است. اگر از چک زیاد استفاده می کنید، سعی کنید از خودکار خود استفاده کنید.

چک بدون مکان چیست؟

چک نقدی چکی است که در زمان تعیین شده به مبلغ وعده داده شده خود نرسد. طبق ماده 3 قانون، صادرکننده چک باید مبلغ مذکور را در زمان مندرج در چک در بانک مربوطه داشته باشد و همچنین چک نباید به نحوی صادر شود که قابل پرداخت از سوی بانک نباشد. از جمله عواملی که باعث عدم وصول چک می شود عبارتند از:

نبود یا کمبود نقدینگی در حساب پرداخت کننده چک.

در چک مشروط، بانک بدون توجه به شرط پرداخت می کند. مثلاً اگر صادرکننده چک در متن شرط کرده باشد، اگر دارنده کاری انجام دهد، مبلغ آن قبل از وصول است. در این موارد بانک بدون توجه به شرایط آن، مبلغ را در موعد مقرر به دارنده پرداخت می کند.

همچنین در ماده 3 مواد این عنوان به آن پیوست شده است که در صورت معتبر بودن چک فقط در زمان سررسید قابل وصول است و دارنده نمی تواند آن را قبل از سررسید وصول کند.

همچنین طبق ماده 4، در صورت عدم پرداخت چک به دلایل مندرج در ماده 3، بانک باید مشخصات چک، آدرس و هویت صادرکننده و دلایل عدم پرداخت را در ویژه نامه به صراحت قید و قید کند. فرم. و به دارنده چک ارائه کنید. لازم به ذکر است این برگه باید حاکی از مطابقت یا عدم انطباق نمونه امضای صادرکننده چک باشد.

همچنین طبق ماده 5، در صورتی که موجودی حساب صادرکننده چک کمتر از مبلغ باشد، بانک باید مبلغ موجود را به دارنده چک بدهد و دارنده چک باید مبلغ دریافتی را در تاریخ مقرر درج کند. پشت چک و تحویل آن به بانک. ن- در مقابل، بانک باید گواهی مبالغ پرداختی را در اختیار دارنده قرار دهد.

چک مذکور به نسبت وجه پرداخت نشده خارج از محل تلقی می شود و گواهی بانکی در این خصوص اصل چک برای دارنده خواهد بود.
https://hamiyanedalat.com

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

جرایم سایبری

جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن

جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آنها از مواردی است که امروز در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

قوانین مربوط به تخلفات فضای مجازی را بررسی کنید

جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن بر همگان آشکار است و موضوعی پنهان نیست. قانون جرایم رایانه ای در سال 1367 به تصویب رسید که قبل از تصویب این قانون مشکلات و خلأهایی وجود داشت که معمولاً در قالب قوانین تجارت الکترونیک برطرف می شد.

ده میلیون نفر از فیلترشکن استفاده می کنند

به گفته رئیس پلیس فتا حدود ده تا دوازده میلیون نفر از فیلترشکن و VPN استفاده می کنند. پس از فیلتر تلگرام، تعداد کاربران تلگرام بسیار کاهش یافته است.

در مورد جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن باید گفت آنچه که همچنان شاهد آن هستیم این است که بیشترین جرایم در تلگرام و سپس اینستاگرام است. اینستاگرام به خصوص در بین کلاهبرداران مدلینگ محبوبیت زیادی دارد زیرا مبتنی بر فایل های ویدیویی و عکس است.

از طرفی فروشندگان کالاهای تقلبی به سادگی می توانند با گذاشتن عکس آن محصول را به فروش برسانند. به همین دلیل است که این شبکه بین آنها بسیار محبوب است. پس از تلگرام و اینستاگرام، شبکه اجتماعی فیسبوک در رتبه سوم جرایم سایبری قرار دارد.

رئیس پلیس فتا همچنین افزود: در فضای مجازی، احراز هویت یک موضوع مهم است. اما اکثر مجرمان سایبری با شناسایی نادرست خود مرتکب جرم می شوند. در حالی که 96 درصد افراد با این احراز هویت در فضای مجازی مشکلی ندارند.

وی همچنین درباره کمترین و بیشترین جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن اظهار داشت: کمترین جرایم به ترتیب در استان گلستان، استان سیستان و بلوچستان، استان لرستان، استان کهکیلویه و بویراحمر و کیش است. .

بیشترین جرایم به ترتیب مربوط به استان های تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران است.

افزایش 900 درصدی جرایم در فضای مجازی

در خصوص جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن باید گفت که طبق تحقیقات انجام شده در سال جدید جرایم در فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و گوگل 900 درصد افزایش یافته است. تا جایی که پلیس امروز برای مبارزه با این جنایات با آن دست و پنجه نرم می کند.

متأسفانه امروز در اینستاگرام گزارش هایی مبنی بر جنایت در بریتانیا، فرانسه، آمریکا و سایر کشورها منتشر می شود. با این حال پلیس فتا در حال پیگیری است و علیرغم محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد، توانسته به کشفیات خوبی دست پیدا کند.

توهین، تهدید و آزار در شبکه های اجتماعی

تقریباً همه اقشار جامعه می توانند قربانی توهین، تهدید و آزار در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و امثال آن شوند. متأسفانه بیشتر این جرایم علیه کودکان و زنان است. توهین، تهدید و آزار و اذیت می تواند از طریق سیستم های مخابراتی و رایانه ای یا در محیط فیزیکی رخ دهد.

متأسفانه آزار و اذیت از طریق اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی در حال افزایش است. بنابراین موضوع نیاز به پیگیری و بررسی جدی مراجع قضایی دارد.

مجازات توهین، تهدید و آزار و اذیت در شبکه های اجتماعی

در خصوص مجازات جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن باید گفت: در صورت توهین یا فحاشی به افراد در شبکه های اجتماعی مجازات ۷۴ ضربه شلاق یا جزای نقدی از ۵۰ هزار تا 1 میلیون ریال. .

بدیهی است چنانچه مزاحمت از طریق انتشار تصاویر خصوصی، ارسال مطالب مستهجن و ارسال تصاویر باشد، مرتکب از این بابت نیز قابل پیگرد قانونی است.

اگر آزار و اذیت منجر به تهدید بزه دیده شود اعم از تهدید مالی، آبروی، جانی یا افشای اسرار مقتول، مجازات آن ۷۴ ضربه شلاق یا حبس از ۲ ماه تا ۲ سال است و این مجازات دیگری برای جرائمی است که می‌تواند مرتکب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن.

مجازات مزاحمت تلفنی در شبکه های اجتماعی حبس از یک ماه تا شش ماه است.

شکایت از توهین، تهدید و آزار و اذیت در شبکه های اجتماعی

متأسفانه قربانیان توهین، تهدید و آزار و اذیت در شبکه های اجتماعی اغلب به دلیل ترس از مجرم از افشای آنها خودداری می کنند. اما آنچه این افراد باید بدانند این است که سکوت به آنها آسیب می رساند. آنها باید برای اقدام دقیق با یک وکیل سایبری مشورت کنند.

شکایت از جرایم ارتکابی در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن از طریق دادگاه های جرایم سایبری است.

با انگیزه ترین جنایت در فضای مجازی

شایع ترین انگیزه های جرم در فضای مجازی عبارتند از:

کسب منافع مالی از طریق برداشت غیرمجاز. مانند کلاهبرداری های انجام شده از طریق پیامک. به این ترتیب کلاهبردار برای مخاطب خود پیامکی مبنی بر برنده شدن در مسابقه، قرعه کشی و عناوین دیگر ارسال می کند و مخاطب خود را سردرگم و سردرگم می کند.

در خصوص جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن باید گفت که در 6 ماهه اول سال جاری بیشترین جرایم مربوط به مسائل غیراخلاقی بوده است. بیشتر این جرایم در تلگرام و اینستاگرام بوده است.

در مورد مدارک مجرمان نیز باید گفت که حدود 72 درصد از این مجرمان، لیسانس و فارغ التحصیل بودند. کمتر از 5 درصد از این افراد دارای مدرک لیسانس و کمتر از 1 درصد دارای مدرک دکترا هستند. این امر بیانگر آن است که هر چه مدرک تحصیلی و همچنین اشتغال افراد بالاتر باشد، میزان ارتکاب جرایم غیر اخلاقی کمتر است.

در مورد سن این مرتکبان جرایم غیر اخلاقی باید گفت که اکثر آنها بین 21 تا 40 سال سن داشتند. لازم به ذکر است که حدود 64 درصد از جرایم مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام بوده است.

پزشکان نیز قربانی کلاهبرداری های سایبری هستند

جالب است بدانید حتی تحصیلکرده ها نیز در دام کلاهبرداران سایبری افتاده اند. آمارها نشان می دهد در جامعه پزشکی افرادی بودند که برای فریب کلاهبرداران به دستگاه های خودپرداز مراجعه می کردند و مجرمان سایبری با سوء استفاده از سادگی آنها حساب آنها را خالی می کردند و کلاهبرداری می کردند.

برخورد پلیس با کانال تلگرامی اعلام نرخ ارز

در خصوص برخورد با جرایم قابل ارتکاب در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و مصادیق آن باید گفت که اخیرا پلیس فتا با کانال تلگرامی اعلام نرخ ارز برخورد کرده است. زیرا طبق قانون اعلام نرخ ارز تنها بر عهده بانک مرکزی است.

در خصوص سایت های همسریابی نیز باید گفت: بسیاری از سایت های همسریابی در کشور به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند. این سایت ها از طریق شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. این گونه سایت های همسریابی نیز توسط پلیس شناسایی و مسدود می شوند.

به خانم های عزیز توصیه می شود به هیچ وجه عکس های خصوصی و شخصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید. زیرا بسیاری از این افراد سودجو عکس های شخصی می گیرند و در سایت ها و کانال های مختلف به اشتراک می گذارند.

این افراد سودجو با یک سری عناوین غیر اخلاقی به این افراد قیمت می دهند و آن را به لینکی برای سرقت اطلاعات بانکی و فیشینگ افراد تبدیل می کنند.

زیرا با دیدن این عکس ها افراد تشویق می شوند تا اطلاعات بیشتری از صاحب عکس بگیرند. اما دریافت اطلاعات بیشتر در قبال پرداخت مبلغ ناچیزی است که با پرداخت های بانکی انجام می شود.

بازنده ها به دلیل کم بودن مبلغ تشویق به پرداخت آن پول می شوند. سپس افراد سودجو کارت بانکی را خالی می کنند.
https://hamiyanedalat.com

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

ثبت فروشگاه

ثبت نام فروشگاه

ثبت نام فروشگاه به شما این امکان را می دهد که به راحتی شعب فروشگاه خود را راه اندازی کنید. اگر نام فروشگاه خود را ثبت نکنید، افراد دیگر به راحتی می توانند از اعتبار و نام فروشگاه شما استفاده کنند. در مطلب زیر به بررسی ثبت نام فروشگاه می پردازیم.

ثبت علامت تجاری

برای اینکه بتوانید نام فروشگاه خود را ثبت کنید، ابتدا باید علامت تجاری و لوگو را ثبت کنید. علامت تجاری نماد، علامت، عبارت، عدد، علامت، طرح یا عبارتی است که برای شناسایی یک فروشنده یا محصول خاص استفاده می شود. شما با ثبت علامت تجاری خود از هرگونه سوء استفاده از محصولات و خدمات خود جلوگیری می کنید و در صورت جعل آن طبق قانون مجازات خواهید شد.

برای ثبت برند باید نامی برای آن انتخاب کنید. این نام به دو زبان لاتین و فارسی قابل ثبت است. تفاوت این دو در کارت ویزیت است. زیرا برند لاتین نیاز به کارت ویزیت دارد.

ویژگی های برند

برای اینکه برند شما جایگاه خوب و مناسبی در بازار داشته باشد باید به موارد زیر توجه کنید:
• نام برند باید ساده و کوتاه باشد.
• برند باید نمایانگر کیفیت و ویژگی های محصول باشد.
• باید اورجینال باشد. یعنی تقلیدی نباشد.
• برند نباید قابلیت تلفظ به اشکال مختلف را داشته باشد.

مزایای ثبت نام فروشگاه

برخی از مزایای ثبت نام فروشگاه یا برند عبارتند از:
• ما اجازه سوء استفاده از نام را توسط افراد دیگر دریافت می کنیم.
• ارائه نمایندگی ضروری است.
• محصولات را از محصولات رقبا متمایز می کند.
• گرفتن وام می تواند موثر باشد.
• باعث می شود برای کیفیت بهتر محصول تلاش بیشتری کنیم.

لوگو چیست؟

لوگو یک طرح گرافیکی است که برای متمایز کردن محصولات و خدمات مشابه استفاده می شود. لوگو با مشتری ارتباط برقرار می کند و در نتیجه مشتری را جذب می کند. تا مشتری با دیدن این علامت به سرعت آن را تشخیص دهد. برخی از ویژگی های لوگو عبارتند از:

• ساده و قابل فهم باشد.
• متمایز باشید.
• فرم مخصوص داشته باشید.
• با موضوع فعالیت هماهنگ باشید.
https://hamiyanedalat.com

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

تمکین چیست

اطاعت چیست؟

اطاعت یعنی الزام. زمانی که عقد ازدواج بین زن و مرد منعقد می شود، هر یک از طرفین موظف به رعایت وظایف شرعی و قانونی در روابط خود هستند. اطاعت یکی از این وظایف است.

زمانی که زن و مرد با یکدیگر ازدواج می کنند، قانون و شرع آنها را موظف به انجام یکسری وظایف و مسئولیت ها در قبال یکدیگر می کند. قانون مدنی از این وظایف به نام تمکین استفاده کرده است.

در مقاله پیش رو بررسی خواهیم کرد که نافرمانی چیست و چه عواقبی دارد.

اطاعت چیست؟

واژه اطاعت معمولاً برای زنان به کار می رود. یعنی زن باید یکسری وظایف را در قبال شوهر انجام دهد و حقوق او را رعایت کند. اما محدود کردن اطاعت فقط شامل زنان نمی شود. زیرا مردان نیز نسبت به همسر خود وظایفی دارند و موظف به انجام آن هستند.

طبق قانون ما دو نوع تمکین داریم. این دو نوع عبارتند از:

تمکین خاص: یعنی زن مکلف به رفع حوائج عقد است. به عبارت دیگر، زن باید نیازهای غریزی شوهر خود را برآورده کند.

تمکین عمومی: تمکین عام نیز به این معناست که زن در زندگی حضور داشته باشد و در همه امور زندگی از شوهرش اطاعت کند.

شایان ذکر است که زن تنها در صورتی نمی تواند از شوهر خود اطاعت کند که اطاعت برای او ضرر داشته باشد. همچنین زمانی که زن بدون عذر موجه از خانه خارج شده و از بازگشت امتناع می ورزد، مرد نیز می تواند درخواست تمکین کند.

زنان کدام یک از خواسته های شوهر را نمی توانند اطاعت کنند؟

بر اساس قانون، تامین نیازهای مشروع جنسی بر عهده زن است، اما البته زن می تواند از نافرمانی در رابطه با برخی از امیال جنسی مرد که ناشی از انحرافات جنسی است، جلوگیری کند. برخی از این انحرافات جنسی عبارتند از:

اگر شوهر بخواهد که شخص دیگری اعم از زن یا مرد در آمیزش او حاضر شود. اگر شوهر تقاضای جماع مقعدی کند و زن راضی نباشد. و امثال آن. اگر شوهر بخواهد که زن با شخص دیگری اعم از زن یا مرد رابطه جنسی برقرار کند. اگر شوهر بخواهد که زن با دیگری غیر از شوهرش گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشد. اکنون این مکالمات می تواند از طریق پیامک، تلفن، چت، مکالمه مستقیم یا هر وسیله ارتباطی دیگری باشد. اگر آمیزش جنسی به زن آسیب جسمی وارد کند.

نفقه چیست؟

نفقه به معنای برآوردن کلیه نیازهای مناسب و متعارف زوجه از قبیل پوشاک، مسکن، اثاثیه، غذا، هزینه های بهداشتی و درمانی و خادم در صورت نیاز یا عادت به دلیل بیماری یا نقص عضو است. در عقد دائم نفقه به عهده شوهر است. .

اگر مردی از دادن نفقه زن تمکین کننده امتناع کند به حبس محکوم می شود. در صورت امتناع مرد از پرداخت نفقه، زن می تواند به دادگاه مراجعه کند. در این صورت دادگاه نیز میزان نفقه را تعیین و زوج را محکوم می کند. البته اگر زن از منزل خارج شود و تمکین نکند، نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد.

حق حبس چیست؟

طبق قانون، زن می تواند تا زمانی که مرد مهریه زن خود را کامل نپردازد، از تمکین شوهر خودداری کند. البته این عدم تمکین موجب محرومیت از نفقه نمی شود.

در مورد مهریه نیز لازم است بدانید که نیمی از آن قبل از دخول به او تعلق می گیرد و در صورت دخول، مرد باید مهریه را کامل بپردازد.

نتیجه نافرمانی

برخی از پیامدهای نافرمانی عبارتند از:

مرد می تواند از دادگاه تقاضای ازدواج مجدد کند. در اثر عدم تمکین، زن مستحق نفقه نیست. مرد می تواند تقاضای طلاق کند و این یکی از عواقب عدم تمکین است.

لازم به ذکر است که در تمامی موارد فوق ابتدا شوهر باید عدم تمکین همسر خود را ثابت کند. مراحل اجرا به این صورت است که مرد ابتدا درخواست خود را به دادگاه تقدیم می کند. حال اگر دادگاه خانواده زوجه را محکوم به تمکین کند، مرد می تواند از این حکم برای بهره مندی از دعاوی دیگر مانند طلاق، جواز ازدواج مجدد و مانند آن استفاده کند.

در چنین مواردی اگر مردی بخواهد زن خود را طلاق دهد باید مهریه زن خود را بپردازد. البته حقوق دیگری مانند نصف دارایی مرد، نفقه و... به او تعلق نمی گیرد.

نافرمانی زن باعث می شود که او را زن بی ادب خطاب کنند. در واقع به زن ناسازگاری گفته می شود که بدون عذر از شوهر خود اطاعت نمی کند. طبق قانون چنین زنی مستحق نفقه نیست.

در چه شرایطی زن مجاز به عدم تمکین است؟

طبق قانون، زن در شرایط خاصی مجاز به سرپیچی است. این شرایط عبارتند از:

زمانی که مرد خانه مناسب و مستقلی به گفته زن فراهم نکرده باشد. در چنین مواردی زن می تواند از خانه شوهر خارج شود. مورد دیگر این است که زن در خانه شوهر احساس ترس، ضرر مالی یا عزت کند. در این گونه موارد، زن می تواند تا زمانی که شوهر خانه مناسبی برای او مهیا نکرده است، از خانه شوهر خارج شود و دیگر برنگردد. ; یک زن می تواند از صمیمیت اجتناب کند. طبق قانون نفقه چنین زنی محفوظ است و مرد باید نفقه چنین زنی را بپردازد. خروج از خانه، در صورت نیاز به درمان. در چنین مواردی زوجه می تواند خانه را ترک کند. زن می تواند برای فرایض دینی مانند اقامه نماز یا حج بدون اذن شوهر از خانه خارج شود. در حالی که نفقه او به عهده شوهرش خواهد بود. اگر پزشک نزدیکی را برای زن حرام کرده باشد و یا در حال حائض بودن زن باشد، مجاز به عدم تمکین است. اگر زن داده شود، زن می تواند از خانه مرد خارج شود. در این مواقع مرد باید در خانه مورد تایید همسرش زندگی کند. البته زن موظف به اطاعت از وظایف شوهر است.

چگونه یک مرد می تواند از نافرمانی شکایت کند؟

در مورد نحوه شکایت مرد از عدم تمکین همسرش باید گفت که مرد ابتدا باید در اولین جلسه دادگاه ثابت کند که همسرش بدون اجازه او از خانه خارج شده است. البته قبل از هر اقدامی باید آدرس دقیق محل سکونت زن به دادگاه ارائه شود تا اخطاریه حضور زن در دادگاه ارسال شود. در صورت عدم ارائه آدرس دقیق محل سکونت زن و عدم ارسال اخطاریه طبق روال قانونی، جلسه دادگاه مشمول حکم نخواهد بود.

البته ابلاغ باید کاملا قانونی و واقعی باشد. ابلاغ قانونی به این معناست که فاصله اطلاع رسانی تا رسیدگی به شکایت نباید کمتر از پنج روز باشد. ابلاغ واقعی به این معناست که ابلاغ دادگاه باید دستی خوانده یا توسط یکی از بستگان وی داده شود. یا اخطاریه به محل سکونت وی الصاق می شود.
https://hamiyanedalat.com

  • ریحانه اکبری
  • ۰
  • ۰

دیه در تصادف با راننده فراری مجروح شد

دیه تصادف و جراحت در تصادف با راننده فراری یکی از موضوعاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

در برخی از تصادفات، گاهی دیده شده است که راننده مقصر در حال فرار از صحنه بوده و آثار زیانباری به بار آورده است. حتی الامکان مرگ مجروح. اما آنچه در این مقاله می خواهیم به آن نگاه کنیم این است که در مواجهه با این موضوع چه باید کرد و باج تصادف و جراحت در تصادف با راننده فراری چگونه پرداخت می شود؟ بیمه و قوانین چگونه با این موضوع برخورد می کنند؟

ابتدا باید با پلیس 110 تماس بگیرید

دیه قطع نخاع چیست؟

ابتدا باید با پلیس 110 تماس بگیرید. در این موارد چون راننده متواری شده است تنظیم صورتجلسه الزامی است. خواه یک حادثه آسیب یا جراحت باشد. همچنین لازم است که طرح را با عوامل راه تنظیم کنید. در مرحله بعد مصدوم یا یکی از بستگان وی باید به کلانتری محل حادثه مراجعه و از راننده فراری شکایت کند.

کلانتری پس از رفع شکایت، مصدوم را برای انجام معاینات پزشکی به پزشکی قانونی معرفی می کند. پس از تشکیل پرونده توسط پلیس به دادسرای ناحیه ارسال می شود.

در دادگاه از راننده فراری شکایت می شود. سپس درخواست به همراه برگه بازجویی از زیان دیده به دادگاه ارسال می شود. در صورت شناسایی مقصر، شرکت بیمه خسارت حادثه را پرداخت می کند.

اگر مقصر شناسایی نشود به قربانی آسیبی نمی رسد. طبق ماده 10 قانون بیمه، جبران خسارات مالی و جانی مصدوم در صورت فرار مقصر یا عدم شناسایی مقصر حادثه از صندوقی به نام صندوق جبران خسارت.

دیه تصادف و جراحت در تصادف با راننده فراری چگونه پرداخت می شود؟ باید گفت: بنابراین برای اینکه مصدوم حادثه بتواند خسارت خود را دریافت کند، باید تمامی مراحل فوق را انجام داد تا بتواند خسارت وارده را جبران کند.

مجازات فرار فرد مقصر از صحنه تصادف

با توجه به این سوال که چگونه می توان دیه تصادف و جراحت در تصادف با راننده فراری را پرداخت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: اگر دو وسیله نقلیه با هم برخورد کنند اما کسی آسیب نبیند و فقط خودرو آسیب ببیند. بیا فرار از تصادف در این موارد جرم نیست. بدیهی است مالک خودروی آسیب دیده می تواند برای جبران خسارت با حذف پلاک خودروی مقصر شکایت کند.

اما اگر حادثه منجر به فوت یا جراحت جانی شود، فرار از محل حادثه و همچنین عدم کمک به مصدوم جرم محسوب می شود و قانونگذار در این زمینه مشکلات زیادی داشته است.

چند نکته از قانون

در صورت فرار از صحنه تصادف، قاضی نمی تواند مجازات را تخفیف دهد. قاضی همچنین باید متخلف را به بیش از 2.3 حداکثر مجازات محکوم کند. مثلاً اگر عابر یا راننده ای در اثر تصادف فوت کند، طبق ماده 714 قانون، متخلف به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم می شود. حال در صورت فرار متخلف، قاضی باید وی را با پرداخت دیه به حداقل ۲ سال حبس محکوم کند. لازم به ذکر است در این موارد امکان تخفیف از سوی قاضی وجود ندارد.

قانون در مورد دیه تصادف و جراحت در تصادف با راننده فراری چه می گوید؟ گفتنی است بر اساس ماده 719 قانون، اگر در تصادف، مصدوم نیاز فوری به کمک داشته باشد و راننده علیرغم اینکه می تواند مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کند یا از مأموران نیروی انتظامی کمک بگیرد، اما مرتکب نشده باشد یا برای فرار از تعقیب صحنه تصادف و آزادی مقتول به بیش از 2.3 حداکثر مجازات مقرر در مواد 714، 715، 716 محکوم می شود و قاضی در این موارد نمی تواند به متخلف تخفیف دهد.

در مورد دیه تصادف و جرح در تصادف با راننده فراری، ماده 714 قانون می گوید: در صورتی که قصور یا بی احتیاطی یا عدم صلاحیت راننده یا متصدی وسیله نقلیه موتوری منجر به قتل غیرعمد شود، مرتکب از 6 به حبس محکوم می شود. ماه تا 3 سال و همچنین محکوم به پرداخت دیه است.

همچنین در مورد جبران خسارت تصادف و جرح در تصادف با راننده متواری از ماده 715 قانون می گوید: صورت شخص یا عضو دائم یا سقط جنین، مرتکب به حبس از 2 ماه تا 1 محکوم می شود. سال و همچنین پرداخت دیه.

ماده ۷۱۶ قانون نیز در مورد دیه تصادف و جرح در تصادف با راننده متواری می گوید: اگر یکی از جهات مذکور در ماده ۷۱۴ موجب صدمه بدنی شود. به نحوی که موجب ضعف یا مثله شدن دائمی بدن شود یا باعث از بین رفتن قسمتی از بدن مجروح بدون فلج شدن اندام یا زایمان زودرس شود، تخلف از حبس از 2 ماه تا 6 ماه و همچنین پرداخت دیه است.
https://hamiyanedalat.com

  • ریحانه اکبری