وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

این وبلاگ برای مشکلات روز مره شما و نیازتان به وکیل طراحی شده است

  • ۰
  • ۰

انواع مناقصات

مناقصات انواع مختلفی دارند که عبارتند از : مناقصه عمومی، مناقصه محدود.

 

 مناقصه عمومی

 

در واقع ترتیبی است که در آن انجام عمل یا خرید کالای مورد نیاز دولت از طریق اعلان بین عموم داوطلبان احتمالی پیمانکاری به مسابقه گذاشته می شود تا قرارداد با برنده مناقصه یعنی کسی که کمترین قیمت و کیفیت مناسب را پیشنهاد کرده است انجام شود. خود مناقصه عمومی از دو حالت تشکیل می شود مناقصات عمومی داخلی و مناقصات عمومی بین المللی.

 

در مناقصات عمومی داخلی هم چنان که از نام آن پیداست تنها افراد داخل کشور یا به عبارتی تنها پیمانکاران داخلی می توانند در آن شرکت کنند اما در مناقصات عمومی بین المللی تعداد شرکت کنندگان فراتر از قبل می رود و نه تنها شرکت کنندگان داخلی بلکه شرکت کنندگان خارجی نیز می توانند در ان شرکت داشته باشند.

 

سازمان های عمومی که در کشور وجود دارند برای تامین کالاهای مورد نیاز خود و خدمت های مربوط به آن می توانند از این فرایند استفاده کنند.

 

مناقصات محدود

 

در این نوع همه پیمانکاران نمی توانند در آن شرکت کنند و تنها قشر خاصی که به مناقصه دعوت می شوند می توانند در آن شرکت به عمل اورند در واقع مناقصه ای است که به تشخیص سازمان ، تنها میان تعدادی از مناقصه گران یا پیمانکارانی که صلاحیت آنها قبلا به تایید سازمان رسیده است انجام می گیرد .

 

مناقصات دولتی

 

اغلب کسی که مناقصه را برگزار می کند یک سازمان دولتی است این سازمان دولتی می تواند بانک،موسسات مالی و اعتباری و یا سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی است.مقرراتی که در برقرار است به این دلیل که مناقصه ها توسط شرکت های دولتی ایجاد می شوند بایدبراساس مقررات تصویب شده در مجلس باشد.

  • ۰۱/۰۴/۰۴
  • ریحانه اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی