وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

وکیل پایه یک

مشاوران حقوق

این وبلاگ برای مشکلات روز مره شما و نیازتان به وکیل طراحی شده است

  • ۰
  • ۰

مناقصه

مناقصه چیست؟

مناقصه روشی محسوب می شود برای خریدن کالا و یا ارائه دادن یک خدمت که باعث می شود افراد برای آن به رقابت بپردازند وبا هر شخصی که قیمت کم تری را پیشنهاد کرد وشرایط بهتری را برای انجام خدمت ارائه کرد، می توانند معامله کنند.

 

هر مناقصه دارای اصولی است که هر فرد باید برای شرکت در آن باید بداند ،مهم ترین موارد در آن افراد و شرکت کنندگان هستند ،آن ها به مناقصات معنی می بخشند پس باید دارای صلاحیت های لازم را دارا باشند و هرکسی اجازه شرکت در مناقصات را نخواهد داشت.

 

توجه داشته باشید در مناقصه ها رقابت آزاد است و اصولا شرکت کنندگان برای رقابت با سایر کارهایی را انجام می دهند تا بتوانند برنده میدان باشند. علاوه بر آن حد نصاب هر معامله مشخص است تا بعدها مشکلاتی در این زمینه و اختلافی برای شرکت کنندگان پیش نیاید.حضور یک فرد اداری در هر مناقصه جز الزامات محسوب می شود.

 

با استفاده از آن فرد مناقصه گذار می تواند بهترین گزینه را انتخاب کرده و قرارداد را با او منعقد کند .علاوه بر آن عدالت در آن رعایت می شود و براساس پیشنهادات آن ها امتیاز برنده شدن آن ها بالا می رود.

 

اما معایبی هم دارد و آن این است که در بعضی مناقصات به کمیت توجه می شود و کیفیت کار را قربانی آن می کنند از این رو بعضی افراد به دلیل اینکه هزینه کمتری را برای آن کار درنظرگرفته اند با وجود این که شاید کار را با بهترین کیفیت انجام ندهد ممکن است به عنوان برنده اعلام شوند. 

  • ۰۱/۰۴/۰۴
  • ریحانه اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی